Hvad er et IP-kamera?
Et IP-kamera eller netværkskamera er også kendt som et digitalt kamera, der kan tilsluttes direkte til dit trådløse netværk eller til din router med et ethernet-kabel. Kameraet er en selvstændig enhed på netværket.
Skal kameraet skal være tilsluttet en computer?
Nej, et netværkskamera behøver ikke være tilsluttet en computer, men du har typisk brug for en computer for at installere kameraet første gang.
Hvad skal jeg bruge for at komme i gang?
Du har brug for et netværk og en computer for at installere software osv.. For at bruge den trådløse funktion af kameraet har du brug for en router til at håndtere dette. Hvis du skal bruge kameraet med netværket, skal der være et tilgængeligt netværks port i din router. For at kunne bruge funktioner såsom fjernovervågning, underretning via e-mail osv., netværket skal have adgang til internettet. Alle kameraer leveres med strømkabel, væg / loft-montering, software, manual og netværkskabel.
Hvilke browsere er understøttet ?
Dit kamera kan tilgås med de fleste almindelige browsere som Internet Explorer, Firefox, Safari og andre.
Er alle IP kameraer kompatible med tredjeparts software?
Nej ikke alle, men langt de fleste er, og de fleste som IPcam-shop.dk sælger understøtter bla. Onvif (hvad er Onvif) og kan dermed benyttes med bla. tredjeparts software.
Er der nogen omkostninger?
Nej, alle vores IP kameraer er operationelle og softwareopdateringer er tilgængelige gratis fra IPcam-shop.dk eller via producentens hjemmeside. Omkostninger i forbindelse med tredjeparts software vil blive tilføjet, hvis det ønskes, men det er ikke nødvendigt for at få et IP kamera til at fungere.
Hvordan finder jeg ud af min udgående IP-adresse?
Der er flere måder at finde sin IP-adresse. Normalt gives disse oplysninger om hvilken IP-adresse man har fra sin internetudbyder, men du kan også tjekke det online med et godt eksempel www.myip.dk, som viser din udgående IP-adresse, når den er tilsluttet til dit hjemmenetværk.
Kan jeg installere mit IP-kamera uden installations-cd'en?
Ja, det kan du ved at downloade det gratis søge software fra IPcam-shop.dk, hvor du finder dit Netwærks Kamera IP-adresse, ved at tilslutte det og derefter åbne programmet, så du kan nå kameraet og dets indstillinger. Kameraet skal være tilsluttet til routeren i etableringsfasen, indtil du angiver indstillinger for W-LAN.
Hvordan opbevarer jeg videoer / billeder?
Med Internet Explorer-browseren kan du f.eks. optage direkte fra kameraets menu i 'Live Video' mode. Du kan indstille hvor du vil gemme dine filer. Dit browservindue skal være åben under optagelsen. Alternativt kan du via f.eks. en NAS/NVR/DVR/ optage video, dog kræver dette på f.eks. en Synology NAS at denne er med surveillance software på, som kan håndtere disse optagelser. Bemærk: Typisk købes disse uden harddisk og der medfølger typisk kun 1-2 kamera kamera licenser. Vælger du derimod en NVR/DVR, så er det ikke nogen licenser.
Hvad er infrarød?
IR eller infrarødt lys gør det muligt at belyse et område uden er synligt for øjet, og tillader diskret overvågning selv om natten. Kameraets evne til at lyse op er afhængigt af hvor mange IR LEDs Kameraet er udstyret med. Kameraerne er også udstyret med en speciallavet lysfølsom linse for optimal infrarød film, kan dette medføre nogle farver kan virke en smule blege i dagslys. IR-funktionen tændes og slukker automatisk ved forskellige lysforhold.
Hvordan indstilles Mail Service?
Ved indstilling af mail service skal du bruge en udgående SMTP-server, der ikke bruger SSL-kryptering. Bemærk, at du er i mange tilfælde kan ikke have en e-mail konto hos operatøren, men kan sende via deres server alligevel. Afsender og modtager af mail skal indtastes. SMTP-porten er for det meste 465 eller 587 (men kan være forskelligt alt efter internetudbyder). Klik på send og derefter send en test e-mail til at kontrollere, at alt fungerer.
Brug for yderligere teknisk hjælp . læs mere under "teknisk hjælp".